Wie ich lernte den FT zu lieben...
Moderator: Parabellum
Wie ich lernte den FT zu lieben...
Ich arbeite gerade an einer chinesischen Kampagne und für lange Zeit (über zehn Szenarien) ist nur der langsame und schwache französische FT Panzer verfügbar.
Aber mit der Zeit wurde aus dem Zwerg ein Mini-Monster ...
1925-47 NATIONAL REVOLUTIONARY ARMY
Chinese campaign
Scenario - Battle of Shanghai
presumable property - most experienced, smallest tank in WW2-Efile campaign
Aber mit der Zeit wurde aus dem Zwerg ein Mini-Monster ...
1925-47 NATIONAL REVOLUTIONARY ARMY
Chinese campaign
Scenario - Battle of Shanghai
presumable property - most experienced, smallest tank in WW2-Efile campaign
Last edited by Golothin on 2020-10-11 14:57, Sunday, edited 1 time in total.
Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
Okay, nächster Versuch... Wer hat Lust auf ein Wettbewerb?
(M)ein Russisches
1936-45 RED ARMY CAMPAIGN
Soviet campaign
Scenario - Road to Vienna
presumable property - most experienced Soviet tank
Wer macht mit?
(M)ein Russisches
1936-45 RED ARMY CAMPAIGN
Soviet campaign
Scenario - Road to Vienna
presumable property - most experienced Soviet tank
Wer macht mit?
Last edited by Golothin on 2020-10-11 14:58, Sunday, edited 1 time in total.
Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
Ich habe im Moment nichts dergleichen anzubieten. Ich sammele zwar gerne viele Kills, aber ich achte dabei nicht so darauf, welche Einheit die bekommt. Deswegen habe ich selten so gute Panzer. Aber wenn es mal soweit ist, poste ich ein Bild
Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
Heute ein Franzose
1939-45 FRENCH CAMPAIGN
French campaign
Scenario - Colmar II
presumable property - most experienced French tank
über 1600 xp ist nicht schlecht...
1939-45 FRENCH CAMPAIGN
French campaign
Scenario - Colmar II
presumable property - most experienced French tank
über 1600 xp ist nicht schlecht...
Last edited by Golothin on 2020-10-11 14:59, Sunday, edited 1 time in total.
Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
Ich freu mich drauf...
- Keighleyred
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Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
this sounds like the old tank `cc` from years gone bye
how about doing another but instead of a random leader all having the same starting leader something not good for tanks
like maybe a liberator?
that way it presents a dilemma!! prestige for strength,attachments etc or kills what is the object
throw in some triggers make the campaign short and if possible newish
a blast them up overrun fun fest
Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
Keighleyred wrote: ↑2020-10-06 20:31, Tuesday
this sounds like the old tank `cc` from years gone bye
how about doing another but instead of a random leader all having the same starting leader something not good for tanks
like maybe a liberator?
that way it presents a dilemma!! prestige for strength,attachments etc or kills what is the object
throw in some triggers make the campaign short and if possible newish
a blast them up overrun fun fest
it's more or less a coincidence that so far all units are tanks with leader. Didn't want to limit that to tanks with a certain number of kills etc. The only selection criterion for me was that the unit had over 1000xp and the first unit is from a campaign that hasn't even been released yet
So you suggest to use / create a (mini-) campaign for a tank contest? Is Campaign Challenges not such are contest?
this topic, is only a pictorial (not in numberslike in CC) presentation of cool units without ulterior motives of a real contest. Where are your
Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
Heute mal ein Zerstörer...
1939-45 ROYAL NAVY
British campaign
Scenario – Cherbourg
presumable property - most experienced Destroyer
1939-45 ROYAL NAVY
British campaign
Scenario – Cherbourg
presumable property - most experienced Destroyer
Last edited by Golothin on 2020-10-11 15:00, Sunday, edited 1 time in total.
- Keighleyred
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Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
okay i`ll try to beat the 2nd unit (russian) on your Red Army Campaign @ 100-100
wish me luck kills to beat 188 exp 1122
Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
Cool, you are my hero! I am a notorious green replacement user , so it shouldn't be too hard to surpass me at least in xp. Have fun and Goodluck!Keighleyred wrote: ↑2020-10-07 19:24, Wednesday
okay i`ll try to beat the 2nd unit (russian) on your Red Army Campaign @ 100-100
wish me luck kills to beat 188 exp 1122
- Keighleyred
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Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
1st scenario report
OpenGen 0.93.3.0 * 14 Oct 2019 * AI version: 3.0 (Dev)
Efile folder: C:\open general\efile_lxf\ * Efile version: LXF 0.7 [02.10.2020]
Campaign: 1936-45 RED ARMY CAMPAIGN, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Battle of Sesena , #0 , Brilliant Victory , score:55 +++ Proto: 122mm A-19
--
Campaign score: 55 * Average: 55
..
Current scenario: Battle of Lake Khasan, VH prestige is 640 , All map prestige is: 1320
Army cost: 479 , Current prestige is 1172
AI stance is Defensive
if BV: +450, Khalkhin Gol , cap 3600, 9 turns prestige: 100
if V : +400, Khalkhin Gol , cap 3600, 9 turns prestige: 100
if TV: +400, Khalkhin Gol , cap 3600, 9 turns prestige: 100
Ls: Loss , turn prestige: 100
Tank
T-26 M33 , 1 bars , 172 exp , Soviet Union , 8/10 , Battlefield Intelligence , 10 kill , 268 pp - U:001
Recon
BA-3 , 1 bars , 114 exp , Soviet Union , 8/10 , 0 kill , 211 pp - U:002
Artillery
+ 122mm A-19 , Komintern , 0 bars , 0 exp , Soviet Union , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:003
Player 1 : Soviet Union
Killed: INF:8 RCN:3 ATY:2 Total: 13
Lost : INF:1 Total: 1
BV 1
V 0
TV 0
L 0
Player 1 Soviet Union has 36 units total (core+aux):
Infantry : 18
Tank : 1
Recon : 3
Anti-tank : 2
FlaK : 2
Artillery : 10
Player 2 Japan, Manchukuo - estimated force: 25 units
Infantry / Anti-tank : 37%
Recon / Tank : 7%
Air Defense / FlaK : 2%
Air : 0%
Naval : 0%
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
wanted a better leader but it will have to make do
now time to u/grade o/s and attachments
- Keighleyred
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Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
2nd scenario
OpenGen 0.93.3.0 * 14 Oct 2019 * AI version: 3.0 (Dev)
Efile folder: C:\open general\efile_lxf\ * Efile version: LXF 0.7 [02.10.2020]
Campaign: 1936-45 RED ARMY CAMPAIGN, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Battle of Sesena , #0 , Brilliant Victory , score:55 +++ Proto: 122mm A-19
2 Battle of Lake Khasan , #1 , Brilliant Victory , score:51 +++ Proto: 152mm M-10
--
Campaign score: 106 * Average: 53
..
Current scenario: Khalkhin Gol, VH prestige is 320 , All map prestige is: 440
Army cost: 1118 , Current prestige is 1303
AI stance is Aggressive
if BV: +850, Battle of Grodno , cap 6600, 9 turns prestige: 1246
if V : +800, Battle of Grodno , cap 6600, 12 turns prestige: 1246
if TV: +800, Battle of Grodno , cap 6600, 15 turns prestige: 1246
Ls: Loss , turn prestige: 1246
Infantry
Mountain Bridging Engineers , ZIS-5 , 0 bars , 54 exp , Soviet Union , 8/10 , 1 kill , 259 pp - U:004
Parachute Infantry , 0 bars , 43 exp , Soviet Union , 7/10 , 0 kill , 210 pp - U:005
Tank
T-35 , 2 bars , 243 exp , Soviet Union , 8/10 , Battlefield Intelligence , 18 kill , 412 pp - U:001
Recon
BA-3 , 1 bars , 127 exp , Soviet Union , 9/10 , 3 kill , 237 pp - U:002
Artillery
+ 122mm A-19 , Komintern , 0 bars , 30 exp , Soviet Union , 2/10 , 2 kill , 0 pp - U:003
+ 152mm M-10 , Komintern , 0 bars , 0 exp , Soviet Union , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:006
Player 1 : Soviet Union
Killed: INF:23 RCN:6 ATY:7 FTR:1 Total: 37
Lost : INF:5 ATY:2 FTR:1 Total: 8
BV 2
V 0
TV 0
L 0
Player 1 Soviet Union has 25 units total (core+aux):
Infantry : 9
Tank : 2
Recon : 4
Anti-tank : 3
Artillery : 4
Fighter : 2
Tactical Bomber : 1
Player 2 Japan, Manchukuo - estimated force: 30 units
Infantry / Anti-tank : 44%
Recon / Tank : 11%
Air Defense / FlaK : 0%
Air : 6%
Naval : 0%
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
very poor
only 71 exp & 8 kills
3 scenarios to go
so 879 exp min needed
170 kills
OpenGen 0.93.3.0 * 14 Oct 2019 * AI version: 3.0 (Dev)
Efile folder: C:\open general\efile_lxf\ * Efile version: LXF 0.7 [02.10.2020]
Campaign: 1936-45 RED ARMY CAMPAIGN, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Battle of Sesena , #0 , Brilliant Victory , score:55 +++ Proto: 122mm A-19
2 Battle of Lake Khasan , #1 , Brilliant Victory , score:51 +++ Proto: 152mm M-10
--
Campaign score: 106 * Average: 53
..
Current scenario: Khalkhin Gol, VH prestige is 320 , All map prestige is: 440
Army cost: 1118 , Current prestige is 1303
AI stance is Aggressive
if BV: +850, Battle of Grodno , cap 6600, 9 turns prestige: 1246
if V : +800, Battle of Grodno , cap 6600, 12 turns prestige: 1246
if TV: +800, Battle of Grodno , cap 6600, 15 turns prestige: 1246
Ls: Loss , turn prestige: 1246
Infantry
Mountain Bridging Engineers , ZIS-5 , 0 bars , 54 exp , Soviet Union , 8/10 , 1 kill , 259 pp - U:004
Parachute Infantry , 0 bars , 43 exp , Soviet Union , 7/10 , 0 kill , 210 pp - U:005
Tank
T-35 , 2 bars , 243 exp , Soviet Union , 8/10 , Battlefield Intelligence , 18 kill , 412 pp - U:001
Recon
BA-3 , 1 bars , 127 exp , Soviet Union , 9/10 , 3 kill , 237 pp - U:002
Artillery
+ 122mm A-19 , Komintern , 0 bars , 30 exp , Soviet Union , 2/10 , 2 kill , 0 pp - U:003
+ 152mm M-10 , Komintern , 0 bars , 0 exp , Soviet Union , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:006
Player 1 : Soviet Union
Killed: INF:23 RCN:6 ATY:7 FTR:1 Total: 37
Lost : INF:5 ATY:2 FTR:1 Total: 8
BV 2
V 0
TV 0
L 0
Player 1 Soviet Union has 25 units total (core+aux):
Infantry : 9
Tank : 2
Recon : 4
Anti-tank : 3
Artillery : 4
Fighter : 2
Tactical Bomber : 1
Player 2 Japan, Manchukuo - estimated force: 30 units
Infantry / Anti-tank : 44%
Recon / Tank : 11%
Air Defense / FlaK : 0%
Air : 6%
Naval : 0%
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
very poor
only 71 exp & 8 kills
3 scenarios to go
so 879 exp min needed
170 kills
Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
Schade, dass zerstörte Schiffe nicht auf der Tafel (Inspect Unit) angezeigt werden. Die sieht man dann höchstens im AAR bei der Gesamtzahl der zerstörten Einheiten, die für den Zerstörer angezeigt werden. Das sollten dann nochmal mehr sein.
Bei meiner italienischen Kampagne habe ich z.B zwei Zerstöer, für die auf der Tafel 6 und 7 zerstörte Einheiten angezeigt werden, im AAR sieht man aber, dass es 19 bzw. 14 Einheiten sind.
Und bei den Landeinheiten kommen ja je nach Kampagne z.B noch eine Menge zerstörter Flaks/Support Weapons und Fortifikationen hinzu, die man im Bild ja auch nicht sehen kann. Level Bomber auch nicht...
Ich muss sagen, dass hat mich immer am meisten verwundert, warum das alles im Bild nicht angezeigt wird Hätte man da nicht einfach das Feld etwas größer machen können? Keine Ahnung wie das bei PG2 war, dass ich nie gespielt habe.
Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
nice AARs
did a TB visit your A-19?
T-35 seriously? when this big slow reaches the front, the war is already overKeighleyred wrote: ↑2020-10-07 20:57, Wednesday Tank
T-35 , 2 bars , 243 exp , Soviet Union , 8/10 , Battlefield Intelligence , 18 kill , 412 pp - U:001
good stuff - big, long range artillery is very useful in this campaignKeighleyred wrote: ↑2020-10-07 20:57, Wednesday Artillery
+ 122mm A-19 , Komintern , 0 bars , 30 exp , Soviet Union , 2/10 , 2 kill , 0 pp - U:003
+ 152mm M-10 , Komintern , 0 bars , 0 exp , Soviet Union , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:006
did a TB visit your A-19?
Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
Das ist original aus PG2 übernommen, da hat die Anzeige der genannten Klassen auch schon gefehlt. Kann man nur spekulieren warum – ich vermute fehlender Platz bei 640x480 Auflösung oder Abstimmungsprobleme zwischen Entwicklern und Grafikabteilungrandowe wrote: ↑2020-10-08 10:41, ThursdaySchade, dass zerstörte Schiffe nicht auf der Tafel (Inspect Unit) angezeigt werden. Die sieht man dann höchstens im AAR bei der Gesamtzahl der zerstörten Einheiten, die für den Zerstörer angezeigt werden. Das sollten dann nochmal mehr sein.
Bei meiner italienischen Kampagne habe ich z.B zwei Zerstöer, für die auf der Tafel 6 und 7 zerstörte Einheiten angezeigt werden, im AAR sieht man aber, dass es 19 bzw. 14 Einheiten sind.
Und bei den Landeinheiten kommen ja je nach Kampagne z.B noch eine Menge zerstörter Flaks/Support Weapons und Fortifikationen hinzu, die man im Bild ja auch nicht sehen kann. Level Bomber auch nicht...
Ich muss sagen, dass hat mich immer am meisten verwundert, warum das alles im Bild nicht angezeigt wird Hätte man da nicht einfach das Feld etwas größer machen können? Keine Ahnung wie das bei PG2 war, dass ich nie gespielt habe.
Vielleicht auch wegen Irrelevanz, Flak und Level Bomber Klasse war in PG2 nicht besetzt, Schiffe und Bunker konnte man nicht kaufen und für die paar Aux-Einheiten die es in den original Kampagnen gab hat sich der Aufwand nicht gelohnt. Soweit ich mich erinnere wurden diese Klassen im Savegame auch gar nicht gezählt, somit konnte man auch nichts anzeigen.
Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
Zumindest bei OG wäre noch platz für zwei Anzeigen gewesen. Einmal alle Schiffe zusammengefasst und ein anderes. Da hätte ich persönlich Fortification gewählt. Aber naja, ich mache da kein (offizielles) Fass auf
- Keighleyred
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Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
hmm
attachments fuel pod/fast speed
made an error last scenario instead of going for BV should of played on for more exp/kills
did a TB visit your A-19? yep did it
attachments fuel pod/fast speed
made an error last scenario instead of going for BV should of played on for more exp/kills
did a TB visit your A-19? yep did it
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Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
Auch wenn es OT ist.Golothin wrote: ↑2020-10-08 11:55, Thursday
Vielleicht auch wegen Irrelevanz, Flak und Level Bomber Klasse war in PG2 nicht besetzt, Schiffe und Bunker konnte man nicht kaufen und für die paar Aux-Einheiten die es in den original Kampagnen gab hat sich der Aufwand nicht gelohnt. Soweit ich mich erinnere wurden diese Klassen im Savegame auch gar nicht gezählt, somit konnte man auch nichts anzeigen.
Level-Bomber Klasse gab es schon, zumindest im RSF und Schiffe konnte man da auch kaufen. Aber Rayy musste schon sehr phantasievoll sein, um das möglich zu machen.
Nicht OT:
Ich finde den Speicherstand gerade nicht, aber vielleicht zählen auch die Daten aus einem AAR. Dann hätte ich den hier aus meiner Russen-Kampagne Forward, Comrade zu bieten:
* T-44/85 , Cpn. Scipio , 5 bars , 2093 exp , USSR , 9/10 , Overwhelming Attack , 147 kill , 0 pp - U:002 [+278 exp]
Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
fuel pod reduces speed by 1, only fast speed is good
Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
Major, habe mir die letzten Tage ein paar Videos von deinem yt cannel angesehen. Der Zusammenschnitt deiner „Ausraster“ hat mir besonders gut gefallen.
Das LBs, Schiffe usw. in PG2 gekauft werden können, hast du und Rayy und alle anderen, die diese alte Kröte noch spielen, mir zu verdanken. Die Option buy non-purchasable classes gibt erst seit PG2 Patch 2.1 – und diesen Patch habe ich gehackt/programmiert. Jedes mal wenn du PG2 bzw. PG2UK220.exe startest, wird Code ausgeführt den ich with my own hands dort reingeschrieben habe. Das war im Jahre des Herrn 2004, Amen!Major Heinz wrote: ↑2020-10-08 19:42, Thursday Auch wenn es OT ist.
Level-Bomber Klasse gab es schon, zumindest im RSF und Schiffe konnte man da auch kaufen. Aber Rayy musste schon sehr phantasievoll sein, um das möglich zu machen.
Über 2000xp ist cool , schade das du kein Bild hast.Major Heinz wrote: ↑2020-10-08 19:42, Thursday Nicht OT:
Ich finde den Speicherstand gerade nicht, aber vielleicht zählen auch die Daten aus einem AAR. Dann hätte ich den hier aus meiner Russen-Kampagne Forward, Comrade zu bieten:
* T-44/85 , Cpn. Scipio , 5 bars , 2093 exp , USSR , 9/10 , Overwhelming Attack , 147 kill , 0 pp - U:002 [+278 exp]
- Keighleyred
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Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
scenario 3
played more strategically this time TV
OpenGen 0.93.3.0 * 14 Oct 2019 * AI version: 3.0 (Dev)
Efile folder: C:\open general\efile_lxf\ * Efile version: LXF 0.7 [02.10.2020]
Campaign: 1936-45 RED ARMY CAMPAIGN, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Battle of Sesena , #0 , Brilliant Victory , score:55 +++ Proto: 122mm A-19
2 Battle of Lake Khasan , #1 , Brilliant Victory , score:51 +++ Proto: 152mm M-10
3 Khalkhin Gol , #2 , Tactical Victory , score:11
--
Campaign score: 117 * Average: 39
..
Current scenario: Khalkhin Gol, VH prestige is 320 , All map prestige is: 400
Army cost: 2071 , Current prestige is 351
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Aggressive
if BV: +850, Battle of Grodno , cap 6600, 9 turns prestige: 1246
if V : +800, Battle of Grodno , cap 6600, 12 turns prestige: 1246
if TV: +800, Battle of Grodno , cap 6600, 15 turns prestige: 1246
Ls: Loss , turn prestige: 1246
Infantry
Mountain Infantry , ZIS-5 , 0 bars , 68 exp , Soviet Union , 7/10 , 1 kill , 235 pp - U:004
Parachute Infantry , 0 bars , 80 exp , Soviet Union , 10/10 , 1 kill , 300 pp - U:005
Tank
T-35 , 3 bars , 356 exp , Soviet Union , 8/10 , Battlefield Intelligence , 40 kill , 600 pp - U:001
Recon
BA-3 , 1 bars , 148 exp , Soviet Union , 6/10 , 4 kill , 158 pp - U:002
Artillery
+ 122mm A-19 , Komintern , 0 bars , 78 exp , Soviet Union , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:003
+ 152mm M-10 , Komintern , 0 bars , 32 exp , Soviet Union , 8/10 , 0 kill , 0 pp - U:006
Fighter
I-16-24 , 0 bars , 22 exp , Soviet Union , 10/10 , 1 kill , 778 pp - U:016
Player 1 : Soviet Union
Killed: INF:43 TNK:3 RCN:8 AT:3 FLAK:6 ATY:10 FTR:3 TB:1 Total: 77
Lost : INF:7 RCN:1 AT:1 ATY:3 FTR:1 LB:1 Total: 14
BV 2
V 0
TV 1
L 0
Player 1 Soviet Union has 24 units total (core+aux):
Infantry : 7
Tank : 2
Recon : 3
Anti-tank : 2
Artillery : 3
Fighter : 5
Tactical Bomber : 2
Player 2 Japan, Manchukuo has 5 units total (core+aux):
FlaK : 1
Fortification : 1
Fighter : 1
Tactical Bomber : 2
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
more kills but not a good return on experience
played more strategically this time TV
OpenGen 0.93.3.0 * 14 Oct 2019 * AI version: 3.0 (Dev)
Efile folder: C:\open general\efile_lxf\ * Efile version: LXF 0.7 [02.10.2020]
Campaign: 1936-45 RED ARMY CAMPAIGN, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Battle of Sesena , #0 , Brilliant Victory , score:55 +++ Proto: 122mm A-19
2 Battle of Lake Khasan , #1 , Brilliant Victory , score:51 +++ Proto: 152mm M-10
3 Khalkhin Gol , #2 , Tactical Victory , score:11
--
Campaign score: 117 * Average: 39
..
Current scenario: Khalkhin Gol, VH prestige is 320 , All map prestige is: 400
Army cost: 2071 , Current prestige is 351
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Aggressive
if BV: +850, Battle of Grodno , cap 6600, 9 turns prestige: 1246
if V : +800, Battle of Grodno , cap 6600, 12 turns prestige: 1246
if TV: +800, Battle of Grodno , cap 6600, 15 turns prestige: 1246
Ls: Loss , turn prestige: 1246
Infantry
Mountain Infantry , ZIS-5 , 0 bars , 68 exp , Soviet Union , 7/10 , 1 kill , 235 pp - U:004
Parachute Infantry , 0 bars , 80 exp , Soviet Union , 10/10 , 1 kill , 300 pp - U:005
Tank
T-35 , 3 bars , 356 exp , Soviet Union , 8/10 , Battlefield Intelligence , 40 kill , 600 pp - U:001
Recon
BA-3 , 1 bars , 148 exp , Soviet Union , 6/10 , 4 kill , 158 pp - U:002
Artillery
+ 122mm A-19 , Komintern , 0 bars , 78 exp , Soviet Union , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:003
+ 152mm M-10 , Komintern , 0 bars , 32 exp , Soviet Union , 8/10 , 0 kill , 0 pp - U:006
Fighter
I-16-24 , 0 bars , 22 exp , Soviet Union , 10/10 , 1 kill , 778 pp - U:016
Player 1 : Soviet Union
Killed: INF:43 TNK:3 RCN:8 AT:3 FLAK:6 ATY:10 FTR:3 TB:1 Total: 77
Lost : INF:7 RCN:1 AT:1 ATY:3 FTR:1 LB:1 Total: 14
BV 2
V 0
TV 1
L 0
Player 1 Soviet Union has 24 units total (core+aux):
Infantry : 7
Tank : 2
Recon : 3
Anti-tank : 2
Artillery : 3
Fighter : 5
Tactical Bomber : 2
Player 2 Japan, Manchukuo has 5 units total (core+aux):
FlaK : 1
Fortification : 1
Fighter : 1
Tactical Bomber : 2
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
more kills but not a good return on experience
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Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
no 4
OpenGen 0.93.3.0 * 14 Oct 2019 * AI version: 3.0 (Dev)
Efile folder: C:\open general\efile_lxf\ * Efile version: LXF 0.7 [02.10.2020]
Campaign: 1936-45 RED ARMY CAMPAIGN, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Battle of Sesena , #0 , Brilliant Victory , score:55 +++ Proto: 122mm A-19
2 Battle of Lake Khasan , #1 , Brilliant Victory , score:51 +++ Proto: 152mm M-10
3 Khalkhin Gol , #2 , Tactical Victory , score:11
4 Battle of Grodno , #3 , Tactical Victory , score:12
--
Campaign score: 129 * Average: 32
..
Current scenario: Battle of Grodno, VH prestige is 600 , All map prestige is: 920
Army cost: 2612 , Current prestige is 823
Prestige available on map yet is 160 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Aggressive
if BV: +500, Raate Road , cap 5900, 10 turns prestige: 0
if V : +450, Raate Road , cap 5900, 12 turns prestige: 0
if TV: +450, Raate Road , cap 5900, 15 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0
Infantry
Mountain Infantry , ZIS-5 , 0 bars , 92 exp , Soviet Union , 9/10 , 3 kill , 302 pp - U:004
Parachute Infantry , 0 bars , 91 exp , Soviet Union , 10/10 , 2 kill , 300 pp - U:005
Tank
T-35 , 4 bars , 496 exp , Soviet Union , 10/10 , Battlefield Intelligence , 55 kill , 623 pp - U:001
Recon
BA-3 , 1 bars , 161 exp , Soviet Union , 7/10 , 5 kill , 184 pp - U:002
Artillery
+ 122mm A-19 , Komintern , 1 bars , 103 exp , Soviet Union , 5/10 , 4 kill , 0 pp - U:003
+ 152mm M-10 , Komintern , 0 bars , 48 exp , Soviet Union , 2/10 , 0 kill , 0 pp - U:006
Fighter
I-16-24 , 0 bars , 54 exp , Soviet Union , 8/10 , 2 kill , 653 pp - U:007
Tactical Bomber
DB-3B , 1 bars , 121 exp , Soviet Union , 9/10 , Combat Support , 1 kill , 550 pp - U:037
Player 1 : Soviet Union
Killed: INF:55 TNK:3 RCN:8 AT:4 FLAK:10 ATY:14 FTR:3 TB:1 Total: 98
Lost : INF:7 RCN:1 AT:1 ATY:3 FTR:1 LB:1 Total: 14
BV 2
V 0
TV 2
L 0
Player 1 Soviet Union has 8 units total (core+aux):
Infantry : 2
Tank : 1
Recon : 1
Artillery : 2
Fighter : 1
Tactical Bomber : 1
Player 2 Poland has 8 units total (core+aux):
Infantry : 1
Recon : 1
Fortification : 4
Artillery : 2
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
No chance now of getting near your tally
thinks i made mistakes too eariy on
will still play on to get to the magic 1000 mark
hail to the victor
lets try another
OpenGen 0.93.3.0 * 14 Oct 2019 * AI version: 3.0 (Dev)
Efile folder: C:\open general\efile_lxf\ * Efile version: LXF 0.7 [02.10.2020]
Campaign: 1936-45 RED ARMY CAMPAIGN, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Battle of Sesena , #0 , Brilliant Victory , score:55 +++ Proto: 122mm A-19
2 Battle of Lake Khasan , #1 , Brilliant Victory , score:51 +++ Proto: 152mm M-10
3 Khalkhin Gol , #2 , Tactical Victory , score:11
4 Battle of Grodno , #3 , Tactical Victory , score:12
--
Campaign score: 129 * Average: 32
..
Current scenario: Battle of Grodno, VH prestige is 600 , All map prestige is: 920
Army cost: 2612 , Current prestige is 823
Prestige available on map yet is 160 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Aggressive
if BV: +500, Raate Road , cap 5900, 10 turns prestige: 0
if V : +450, Raate Road , cap 5900, 12 turns prestige: 0
if TV: +450, Raate Road , cap 5900, 15 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0
Infantry
Mountain Infantry , ZIS-5 , 0 bars , 92 exp , Soviet Union , 9/10 , 3 kill , 302 pp - U:004
Parachute Infantry , 0 bars , 91 exp , Soviet Union , 10/10 , 2 kill , 300 pp - U:005
Tank
T-35 , 4 bars , 496 exp , Soviet Union , 10/10 , Battlefield Intelligence , 55 kill , 623 pp - U:001
Recon
BA-3 , 1 bars , 161 exp , Soviet Union , 7/10 , 5 kill , 184 pp - U:002
Artillery
+ 122mm A-19 , Komintern , 1 bars , 103 exp , Soviet Union , 5/10 , 4 kill , 0 pp - U:003
+ 152mm M-10 , Komintern , 0 bars , 48 exp , Soviet Union , 2/10 , 0 kill , 0 pp - U:006
Fighter
I-16-24 , 0 bars , 54 exp , Soviet Union , 8/10 , 2 kill , 653 pp - U:007
Tactical Bomber
DB-3B , 1 bars , 121 exp , Soviet Union , 9/10 , Combat Support , 1 kill , 550 pp - U:037
Player 1 : Soviet Union
Killed: INF:55 TNK:3 RCN:8 AT:4 FLAK:10 ATY:14 FTR:3 TB:1 Total: 98
Lost : INF:7 RCN:1 AT:1 ATY:3 FTR:1 LB:1 Total: 14
BV 2
V 0
TV 2
L 0
Player 1 Soviet Union has 8 units total (core+aux):
Infantry : 2
Tank : 1
Recon : 1
Artillery : 2
Fighter : 1
Tactical Bomber : 1
Player 2 Poland has 8 units total (core+aux):
Infantry : 1
Recon : 1
Fortification : 4
Artillery : 2
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
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Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
Should we create a new thread for pictures only, because both in one thread does not work me thinks Pictures will get lost between all the AARs.
Vielleicht gibt es ja noch andere Bilder die es wert wären gepostet zu werden? Obwohl OG nicht das Spiel ist, das viele lustige Bilder produziert
Vielleicht gibt es ja noch andere Bilder die es wert wären gepostet zu werden? Obwohl OG nicht das Spiel ist, das viele lustige Bilder produziert
Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
Have no idea...Keighleyred wrote: ↑2020-10-09 20:41, Friday No chance now of getting near your tally
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OpenGen 0.93.3.99.RC13 * 7 Oct 2020 * AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: C:\Program Files (x86)\PG2\efile_lxf\ * Efile version: LXF 0.7 [02.10.2020]
Campaign: 1936-45 RED ARMY CAMPAIGN, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Battle of Sesena , #0 , Brilliant Victory +++ Proto: 122mm M-30
2 Battle of Lake Khasan , #1 , Brilliant Victory +++ Proto: 37mm ZP 39
3 Khalkhin Gol , #2 , Victory
4 Battle of Grodno , #3 , Brilliant Victory
..
Current scenario: Battle of Grodno, VH prestige is 160 , All map prestige is: 200
Army cost: 4076 , Current prestige is 793
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Aggressive Using map: 738
if BV: +500, Raate Road , cap 5900, 10 turns prestige: 50
if V : +450, Raate Road , cap 5900, 12 turns prestige: 50
if TV: +450, Raate Road , cap 5900, 15 turns prestige: 50
Ls: Loss , turn prestige: 50
Infantry
Regular Infantry , ZIS-5 , , 0 bars , 30 exp , Soviet Union , 9/10 , 1 kill , 172 pp - U:007
Regular Infantry , ZIS-5 , , 1 bars , 111 exp , Soviet Union , 6/10 , 2 kill , 115 pp - U:008
Regular Infantry , ZIS-5 , , 0 bars , 44 exp , Soviet Union , 10/10 , 0 kill , 192 pp - U:042
Regular Infantry , ZIS-5 , , 0 bars , 66 exp , Soviet Union , 7/10 , 0 kill , 134 pp - U:043
Tank
BT-7 , 1/1TB , 3 bars , 395 exp , Soviet Union , 8/10 , Combat Support , 35 kill , 355 pp - U:001
BT-7 , , 1 bars , 163 exp , Soviet Union , 8/10 , 12 kill , 355 pp - U:004
Recon
BA-3 , 2/1TB , 2 bars , 235 exp , Soviet Union , 10/10 , Resilience , 6 kill , 264 pp - U:002
BA-3 , , 0 bars , 42 exp , Soviet Union , 9/10 , 1 kill , 237 pp - U:041
Anti-tank
MG Infantry , ZIS-5 , , 0 bars , 79 exp , Soviet Union , 2/10 , 0 kill , 40 pp - U:010
FlaK
+ 37mm ZP 39 , ZIS-5 , , 0 bars , 36 exp , Soviet Union , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:006
Artillery
+ 122mm M-30 , ZIS-5 , , 0 bars , 85 exp , Soviet Union , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:003
152mm ML-20 , S-60 , , 1 bars , 100 exp , Soviet Union , 4/10 , 4 kill , 336 pp - U:005
122mm A-19 , Komintern , , 0 bars , 60 exp , Soviet Union , 10/10 , 0 kill , 828 pp - U:044
Fighter
I-16-24 , , 1 bars , 150 exp , Soviet Union , 7/10 , 2 kill , 436 pp - U:009
Tactical Bomber
DB-3B , , 0 bars , 89 exp , Soviet Union , 10/10 , 1 kill , 612 pp - U:040
Player 1 : Soviet Union, Soviet Union
Killed: INF:55 TNK:3 RCN:8 AT:3 FLAK:5 FORT:2 ATY:14 FTR:4 TB:3 Total: 97
Lost : INF:9 TNK:1 AT:1 Total: 11
BV 3
V 1
TV 0
L 0
Averages:
Infantry * 4 Units * 0 Leaders Total : 251 exp, 3 kill, 613 pp Average: 63 exp, 1 kill, 153 pp
Tank * 2 Units * 1 Leaders Total : 558 exp, 47 kill, 710 pp Average: 279 exp, 24 kill, 355 pp
Recon * 2 Units * 1 Leaders Total : 277 exp, 7 kill, 501 pp Average: 139 exp, 4 kill, 251 pp
Anti-tank * 1 Units * 0 Leaders Total : 79 exp, 0 kill, 40 pp Average: 79 exp, 0 kill, 40 pp
FlaK * 1 Units * 0 Leaders Total : 36 exp, 1 kill, 0 pp Average: 36 exp, 1 kill, 0 pp
Artillery * 3 Units * 0 Leaders Total : 245 exp, 6 kill, 1164 pp Average: 82 exp, 2 kill, 388 pp
Fighter * 1 Units * 0 Leaders Total : 150 exp, 2 kill, 436 pp Average: 150 exp, 2 kill, 436 pp
Tactical Bomber * 1 Units * 0 Leaders Total : 89 exp, 1 kill, 612 pp Average: 89 exp, 1 kill, 612 pp
* Summary: * 15 Units * 2 Leaders Total : 1685 exp, 67 kill, 4076 pp Average: 112 exp, 4 kill, 272 pp
Player 1 Soviet Union, Soviet Union has 15 units total (core+aux):
Infantry : 4
Tank : 2
Recon : 2
Anti-tank : 1
FlaK : 1
Artillery : 3
Fighter : 1
Tactical Bomber : 1
Player 2 Poland has 9 units total (core+aux):
Infantry : 2
Recon : 1
Fortification : 4
Artillery : 2
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
I create a new one..randowe wrote: ↑2020-10-09 21:02, Friday Should we create a new thread for pictures only, because both in one thread does not work me thinks Pictures will get lost between all the AARs.
Vielleicht gibt es ja noch andere Bilder die es wert wären gepostet zu werden? Obwohl OG nicht das Spiel ist, das viele lustige Bilder produziert
Units over 1000xp
- Parabellum
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Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
Einheiten mit mehr als 1000 exp haben keine Seltenheit. Ich würde die Messlatte etwas höher legen - 1500 mindestens, 2000 wären IMHO besser und die Auswahl damit ein bisschen elitärer, sonst bekommen wir hier eine inflationäre Bilderflut.
Zum Beispiel habe ich in der gerade beendeten CC66 (17 Szenarien, also ein durchschnittlich lange Kampagne) bereits 7 Einheiten mit mehr als 1000 exp. Davon hat nur eine Einheit die 1500er Marke überschritten und ist mit 2159 exp ein echter Kandidat für eine Bildergalerie.
+++ Panzerliga.de +++ PG3D-Forum +++
Completed CCs: 1x4, 2x5, 3x3, 4, 5x3, 6, 7x2, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17x2, 18x3, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56x3, 57, 58, 59, 60x3, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67x2, 68, 69, 70, 71, 72x2, 73, 74, 75x2, 76x5, MTC ICompleted CCCs: #8
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Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
Raate Road
restarted twice as did not like the sneaky fin reinforcements appearing behind me
OpenGen 0.93.3.0 * 14 Oct 2019 * AI version: 3.0 (Dev)
Efile folder: C:\open general\efile_lxf\ * Efile version: LXF 0.7 [02.10.2020]
Campaign: 1936-45 RED ARMY CAMPAIGN, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Battle of Sesena , #0 , Brilliant Victory , score:55 +++ Proto: 122mm A-19
2 Battle of Lake Khasan , #1 , Brilliant Victory , score:51 +++ Proto: 152mm M-10
3 Khalkhin Gol , #2 , Tactical Victory , score:11
4 Battle of Grodno , #3 , Tactical Victory , score:12
5 Raate Road , #4 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 184 * Average: 36
..
Current scenario: Raate Road, VH prestige is 0 , All map prestige is: 0
Army cost: 3015 , Current prestige is 1581
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Aggressive
if BV: +1200, Vyborg Bay , cap 6800, 12 turns prestige: 2040
if V : +1100, Vyborg Bay , cap 6800, 15 turns prestige: 2040
if TV: +1100, Vyborg Bay , cap 6800, 21 turns prestige: 2040
if Ls: +1100, Vyborg Bay , cap 6800, 21 turns prestige: 2040
Infantry
Mountain Infantry , ZIS-5 , 1 bars , 101 exp , Soviet Union , 7/10 , 3 kill , 235 pp - U:004 = Escaped!
Parachute Infantry , 1 bars , 141 exp , Soviet Union , 5/10 , 2 kill , 150 pp - U:005 = Escaped!
Engineers , ZIS-5 , 0 bars , 25 exp , Soviet Union , 10/10 , 0 kill , 552 pp - U:016
Tank
T-35 , 5 bars , 609 exp , Soviet Union , 12/10 , Battlefield Intelligence , 71 kill , 726 pp - U:001 = Escaped!
BT-7 , 0 bars , 84 exp , Soviet Union , 3/10 , 0 kill , 133 pp - U:036 = Escaped!
Recon
BA-3 , 2 bars , 204 exp , Soviet Union , 3/10 , Liberator , 6 kill , 79 pp - U:002 = Escaped!
Artillery
+ 122mm A-19 , Komintern , 1 bars , 160 exp , Soviet Union , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:003
+ 152mm M-10 , Komintern , 0 bars , 55 exp , Soviet Union , 7/10 , 0 kill , 0 pp - U:006
Fighter
I-16-24 , 0 bars , 94 exp , Soviet Union , 7/10 , 3 kill , 590 pp - U:007
Tactical Bomber
DB-3B , 1 bars , 191 exp , Soviet Union , 9/10 , Combat Support , 1 kill , 550 pp - U:008
Player 1 : Soviet Union
Killed: INF:68 TNK:3 RCN:10 AT:4 FLAK:10 FORT:1 ATY:18 FTR:4 TB:1 Total: 119
Lost : INF:8 RCN:1 AT:1 ATY:3 FTR:1 LB:1 Total: 15
BV 3
V 0
TV 2
L 0
Player 1 Soviet Union has 13 units total (core+aux):
Infantry : 5
Tank : 2
Recon : 1
Artillery : 2
Fighter : 1
Tactical Bomber : 2
Player 2 Finland has 2 units total (core+aux):
Infantry : 1
Fortification : 1
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
restarted twice as did not like the sneaky fin reinforcements appearing behind me
OpenGen 0.93.3.0 * 14 Oct 2019 * AI version: 3.0 (Dev)
Efile folder: C:\open general\efile_lxf\ * Efile version: LXF 0.7 [02.10.2020]
Campaign: 1936-45 RED ARMY CAMPAIGN, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Battle of Sesena , #0 , Brilliant Victory , score:55 +++ Proto: 122mm A-19
2 Battle of Lake Khasan , #1 , Brilliant Victory , score:51 +++ Proto: 152mm M-10
3 Khalkhin Gol , #2 , Tactical Victory , score:11
4 Battle of Grodno , #3 , Tactical Victory , score:12
5 Raate Road , #4 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 184 * Average: 36
..
Current scenario: Raate Road, VH prestige is 0 , All map prestige is: 0
Army cost: 3015 , Current prestige is 1581
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Aggressive
if BV: +1200, Vyborg Bay , cap 6800, 12 turns prestige: 2040
if V : +1100, Vyborg Bay , cap 6800, 15 turns prestige: 2040
if TV: +1100, Vyborg Bay , cap 6800, 21 turns prestige: 2040
if Ls: +1100, Vyborg Bay , cap 6800, 21 turns prestige: 2040
Infantry
Mountain Infantry , ZIS-5 , 1 bars , 101 exp , Soviet Union , 7/10 , 3 kill , 235 pp - U:004 = Escaped!
Parachute Infantry , 1 bars , 141 exp , Soviet Union , 5/10 , 2 kill , 150 pp - U:005 = Escaped!
Engineers , ZIS-5 , 0 bars , 25 exp , Soviet Union , 10/10 , 0 kill , 552 pp - U:016
Tank
T-35 , 5 bars , 609 exp , Soviet Union , 12/10 , Battlefield Intelligence , 71 kill , 726 pp - U:001 = Escaped!
BT-7 , 0 bars , 84 exp , Soviet Union , 3/10 , 0 kill , 133 pp - U:036 = Escaped!
Recon
BA-3 , 2 bars , 204 exp , Soviet Union , 3/10 , Liberator , 6 kill , 79 pp - U:002 = Escaped!
Artillery
+ 122mm A-19 , Komintern , 1 bars , 160 exp , Soviet Union , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:003
+ 152mm M-10 , Komintern , 0 bars , 55 exp , Soviet Union , 7/10 , 0 kill , 0 pp - U:006
Fighter
I-16-24 , 0 bars , 94 exp , Soviet Union , 7/10 , 3 kill , 590 pp - U:007
Tactical Bomber
DB-3B , 1 bars , 191 exp , Soviet Union , 9/10 , Combat Support , 1 kill , 550 pp - U:008
Player 1 : Soviet Union
Killed: INF:68 TNK:3 RCN:10 AT:4 FLAK:10 FORT:1 ATY:18 FTR:4 TB:1 Total: 119
Lost : INF:8 RCN:1 AT:1 ATY:3 FTR:1 LB:1 Total: 15
BV 3
V 0
TV 2
L 0
Player 1 Soviet Union has 13 units total (core+aux):
Infantry : 5
Tank : 2
Recon : 1
Artillery : 2
Fighter : 1
Tactical Bomber : 2
Player 2 Finland has 2 units total (core+aux):
Infantry : 1
Fortification : 1
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
Guten Hinweis, allerdings bin ich z.B. ein extensiver Green Replacement Benutzer (wenn möglich) und würde daher ab 1500xp favorisieren. 2000xp wären für meine Verhältnisse sehr exklusiv – weiß gar nicht ob ich solche Einheiten in meiner Savegame Sammlung finde.Parabellum wrote: ↑2020-10-10 07:46, SaturdayEinheiten mit mehr als 1000 exp haben keine Seltenheit. Ich würde die Messlatte etwas höher legen - 1500 mindestens, 2000 wären IMHO besser und die Auswahl damit ein bisschen elitärer, sonst bekommen wir hier eine inflationäre Bilderflut.
Zum Beispiel habe ich in der gerade beendeten CC66 (17 Szenarien, also ein durchschnittlich lange Kampagne) bereits 7 Einheiten mit mehr als 1000 exp. Davon hat nur eine Einheit die 1500er Marke überschritten und ist mit 2159 exp ein echter Kandidat für eine Bildergalerie.
Tut aber nicht weh, wenn ich nichts betragen könnte – könne gerne 2000xp nehmen.
Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
Sorry, but without surprise it wouldn't be a Raate Road scenario. I'll at least include a note in the briefing -thanks for the hint!Keighleyred wrote: ↑2020-10-10 15:53, Saturday Raate Road
restarted twice as did not like the sneaky fin reinforcements appearing behind me
Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
Also mir persönlich wäre ein Limit egal. Es soll ja um den Spass gehen. Falls jemand eine Infanterie mit 100 kills hat - gerne zeigen
Oder einen Jäger der wirklich viele Flugzeuge abgeschossen hat und nicht nur Bodenziele zerstört
Ich hab grad mal geguckt und bei meiner Konvertierung/Bearbeitung der Millerblitz-Kampagne bin ich zu 2/3 durch und habe je einen Panzer und eine Infanterie mit 1600 EXP, das wird also auf jeden Fall etwas werden mit den 2K. Da die Szenarios aber zum Ende hin ziemlich groß werden, werden es wohl auch noch andere Einheiten schaffen. Auf die Verteilung der Kills hatte ich, wie gesgat, bisher nie so geachtet und da hat der Panzer nur 117.
Morgen poste ich erstmal meinen Panzer aus der "From D-Day to Deutschland"-Kampagne. Leider habe ich erste nach einigen Szenarios angefangen einen zu formen, sonst wäre noch viel mehr dringewesen. Ich schätze, wenn man wirklich alles mitnimmt und öfter nur einen taktischen Sieg macht, kann man in der Kampagne mit einem Panzer 3000 EXP und 300 bis 400 Kills erreichen. Attachments und Überstärke sind Pflicht
Oder einen Jäger der wirklich viele Flugzeuge abgeschossen hat und nicht nur Bodenziele zerstört
Ich hab grad mal geguckt und bei meiner Konvertierung/Bearbeitung der Millerblitz-Kampagne bin ich zu 2/3 durch und habe je einen Panzer und eine Infanterie mit 1600 EXP, das wird also auf jeden Fall etwas werden mit den 2K. Da die Szenarios aber zum Ende hin ziemlich groß werden, werden es wohl auch noch andere Einheiten schaffen. Auf die Verteilung der Kills hatte ich, wie gesgat, bisher nie so geachtet und da hat der Panzer nur 117.
Morgen poste ich erstmal meinen Panzer aus der "From D-Day to Deutschland"-Kampagne. Leider habe ich erste nach einigen Szenarios angefangen einen zu formen, sonst wäre noch viel mehr dringewesen. Ich schätze, wenn man wirklich alles mitnimmt und öfter nur einen taktischen Sieg macht, kann man in der Kampagne mit einem Panzer 3000 EXP und 300 bis 400 Kills erreichen. Attachments und Überstärke sind Pflicht
Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
Okay, konnte nicht aufhören mit dem Spielen
Hier ist mein 52 Kills fehlen im Bild, sind ein paar Flaks und ca. 45 Minenfelder, Stacheldraht, Bunker,...
Campaign: 1944-45 FROM D-DAY TO DEUTSCHLAND, 17 Scenarios
Comet , , 5 bars , 2098 exp , United Kingdom , 9/10 , Battlefield Intelligence , Fast Speed, Support, 256 kill , 1176 pp
Hier ist mein 52 Kills fehlen im Bild, sind ein paar Flaks und ca. 45 Minenfelder, Stacheldraht, Bunker,...
Campaign: 1944-45 FROM D-DAY TO DEUTSCHLAND, 17 Scenarios
Comet , , 5 bars , 2098 exp , United Kingdom , 9/10 , Battlefield Intelligence , Fast Speed, Support, 256 kill , 1176 pp
Last edited by randowe on 2020-10-11 15:50, Sunday, edited 1 time in total.
Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
wenn ich wüßte, wie man ein Bild postet, könnte ich euch meinen Panther mit 2445 exp. zeigen
Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
Als Erstes das Bild irgendwo hochladen. Ich benutze dazu immer abload.de https://abload.de/?picload
Dann den Direktlink zum Bild im Forum posten und den Imagebefehl oder wie man es nennt anwenden (img)Direktlink.jpg(/img) in eckigen Klammern!
Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
na dann nehmt mal den hier
Last edited by hoza on 2020-10-11 12:41, Sunday, edited 1 time in total.
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Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
Some things that confuse me:
1) mish-mash of AAR and picture thread
2) pictures, without mentioning the campaign
3) no "house rules"
IMO it is better to separate AARs and pics:
- the pics might get lost within the texts
- people might not be interested in AARs and texts
Also, it might be more interesting to put the picture thread into a different (in particular in one of the english language) forum(s).
Maybe, side-by-side to the "Scroll of Honour" a "Scroll of Infamy" for the most experienced and/or blood-thirsty units on a campaign basis
For a slightly searious comparison, the campaign should be mentioned.
Otherwise player X is proud of his "SSI Defending the Reich" infantry with 500 XP and 20 kills, suddenly gets overshadowed by a "CC56" with 2000 XP and 50 kills, gets overshadowed by a "Superblitz" inf 6667 XP and 222 kills - with the "masses" not knowing where/how/why the different results were achieved.
As for rules, they should either be mentioned with the picture post or otherwise be setup in some way.
Example, Para raised AI prestige and deliberately "failed" at achieving BVs in his "Next Monstertank Challenge" (on JP's), with IIRC over 6k XP and 1k kills, and the tank having Overstrength.
With different rules by different players on the same campaign, different results will be achieved.
Going back to the beginning, even as a not-so-serious, just-for-fun "challenge", the campaign and "which rules did i use" should be mentioned by the picture posters, so that everyone may consider whether he/she wants to top it with the same campaign or pick a different (unit and/or campaign and/or ruleset). And, of course, a separate picture thread is needed
P.S.
Tanks are usual suspects, but i love the FT pic
1) mish-mash of AAR and picture thread
2) pictures, without mentioning the campaign
3) no "house rules"
IMO it is better to separate AARs and pics:
- the pics might get lost within the texts
- people might not be interested in AARs and texts
Also, it might be more interesting to put the picture thread into a different (in particular in one of the english language) forum(s).
Maybe, side-by-side to the "Scroll of Honour" a "Scroll of Infamy" for the most experienced and/or blood-thirsty units on a campaign basis
For a slightly searious comparison, the campaign should be mentioned.
Otherwise player X is proud of his "SSI Defending the Reich" infantry with 500 XP and 20 kills, suddenly gets overshadowed by a "CC56" with 2000 XP and 50 kills, gets overshadowed by a "Superblitz" inf 6667 XP and 222 kills - with the "masses" not knowing where/how/why the different results were achieved.
As for rules, they should either be mentioned with the picture post or otherwise be setup in some way.
Example, Para raised AI prestige and deliberately "failed" at achieving BVs in his "Next Monstertank Challenge" (on JP's), with IIRC over 6k XP and 1k kills, and the tank having Overstrength.
With different rules by different players on the same campaign, different results will be achieved.
Going back to the beginning, even as a not-so-serious, just-for-fun "challenge", the campaign and "which rules did i use" should be mentioned by the picture posters, so that everyone may consider whether he/she wants to top it with the same campaign or pick a different (unit and/or campaign and/or ruleset). And, of course, a separate picture thread is needed
P.S.
Tanks are usual suspects, but i love the FT pic
Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
1940-44 WE SEARCH FOR WAYS
German Campaign
Scenario - Lake Michigan
presumable property - Tank with most kills
German Campaign
Scenario - Lake Michigan
presumable property - Tank with most kills
Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
Maybe an admin can fix that.
I've added infos to my pics.
Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
Glückwunsch, du führst in den Kategorien
erfahrenster Panzer
erfahrenster deutscher Panzer
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Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
Vielen lieben Dank
Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
Du wurdest leider schon übertrumpft. Trotzdem, klasse Einheit
Stimmt gar nicht, du führst in den Kategorien
erfahrenster britischer Panzer
britischer Panzer mit meisten Kills
Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
Hab im Bild jetzt nochmal den Namen der Kampagne und den AAR-Auszug vom Panzer hinzugefügt.
Gebt mir ein halbes Jahr Zeit, dann bin ich mit meiner Blitzkrieg-Konvertierung soweit um einen Superpanzer zu erschaffen...
Gebt mir ein halbes Jahr Zeit, dann bin ich mit meiner Blitzkrieg-Konvertierung soweit um einen Superpanzer zu erschaffen...
Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
So, wie sieht' aus? Können wir nicht einfach eine Kampagne festlegen die dann "offiziell" als Monster-Tank-Challenge gespielt werden kann. Dann legen wir noch die entsprechenden Regeln fest und los geht's.
Ich würde z.B Blitz 2008 vom Basekorp Efile vorschlagen. Es gibt viele Gegner und das Efile ist modern. Wir können ein Savegame vom Anfang des ersten Zugs des ersten Szenarios erstellen und dem Panzer einen Random-Leader geben, so das jeder seinen favorisierten Leadertypen wählen kann. (Ich denke, wir sollten von Anfang an einen Leader einstellen, denn es kann ja sein, das der ausgewählte Panzer keinen Leader bekommt.) Regeln: nicht laden, nicht cheaten. Ansonsten wäre ich aber für "freies Spielen".
Naja, nur meine Groschen
Ich würde z.B Blitz 2008 vom Basekorp Efile vorschlagen. Es gibt viele Gegner und das Efile ist modern. Wir können ein Savegame vom Anfang des ersten Zugs des ersten Szenarios erstellen und dem Panzer einen Random-Leader geben, so das jeder seinen favorisierten Leadertypen wählen kann. (Ich denke, wir sollten von Anfang an einen Leader einstellen, denn es kann ja sein, das der ausgewählte Panzer keinen Leader bekommt.) Regeln: nicht laden, nicht cheaten. Ansonsten wäre ich aber für "freies Spielen".
Naja, nur meine Groschen
- Keighleyred
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Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
like i mentioned before how about everyone with same starting leader
campaign choice ?? something with triggers ? maybe newish that hasn`t been played to death
to had spice
campaign choice ?? something with triggers ? maybe newish that hasn`t been played to death
to had spice
- mythos
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Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
When there is no time limit for finishing i would join.
Basekorps is great Efile and fun to play with
I agree with Keighley that Blitz 2008 might too well known - in particular Para, hoza, Doug and me have played it recently or are still playing.
How about "Axis at War" or "German World Campaign" (longer), or "Germany/Europe at War" (shorter campaigns) ?
Or a non-German campaign, "Soviet Black Sea Campaign" or "Mussolini's Africa Korps" ?
Agreeing on the same leader could be difficult. I personally would be interested to see which leader different players choose and what results they can achieve. Although i think that Para would top it anyway, with a Fire Discipline leader and one hand *eh* track tied behind the back
Basekorps is great Efile and fun to play with
I agree with Keighley that Blitz 2008 might too well known - in particular Para, hoza, Doug and me have played it recently or are still playing.
How about "Axis at War" or "German World Campaign" (longer), or "Germany/Europe at War" (shorter campaigns) ?
Or a non-German campaign, "Soviet Black Sea Campaign" or "Mussolini's Africa Korps" ?
Agreeing on the same leader could be difficult. I personally would be interested to see which leader different players choose and what results they can achieve. Although i think that Para would top it anyway, with a Fire Discipline leader and one hand *eh* track tied behind the back
- Keighleyred
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Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
hi
only reason i suggest same leader at the start = same playing field
then results depend on players tactics/ability
starting prestige modifier would be upto the player and what they felt comfortable with
for a battle challenge i think perhaps 75 to 150% acceptable
only reason i suggest same leader at the start = same playing field
then results depend on players tactics/ability
starting prestige modifier would be upto the player and what they felt comfortable with
for a battle challenge i think perhaps 75 to 150% acceptable
- Keighleyred
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Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
When there is no time limit for finishing i would join.
Basekorps is great Efile and fun to play with
I agree with Keighley that Blitz 2008 might too well known - in particular Para, hoza, Doug and me have played it recently or are still playing.
How about "Axis at War" or "German World Campaign" (longer), or "Germany/Europe at War" (shorter campaigns) ?
Or a non-German campaign, "Soviet Black Sea Campaign" or "Mussolini's Africa Korps" ?
Agreeing on the same leader could be difficult. I personally would be interested to see which leader different players choose and what results they can achieve. Although i think that Para would top it anyway, with a Fire Discipline leader and one hand *eh* track tied behind the back
time limit i reckon about 3 months should be okay(but not a rule)
e -file i agree basekorps is a great E-file i love it buy seeing as Golothin originally started this thread we should use his E-file
- Keighleyred
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Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
How about if this goes ahead the winner gets
TO CHOOSE THE NEXT CHALLENGE
E-File------------whatever they want
Campaign------------same as above
they also can choose what piece of equipment we use
but most important this could be a game changer------THE STARTING LEADER!!!!!
- mythos
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Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
Fair enoughKeighleyred wrote: ↑2020-10-14 20:01, Wednesdayonly reason i suggest same leader at the start = same playing field
then results depend on players tactics/ability
Time limit can be adjusted depending on campaign length and complexity - "We search for Ways" in 3 months for example could be a killer for some.Keighleyred wrote: ↑2020-10-14 20:12, Wednesdaytime limit i reckon about 3 months should be okay(but not a rule)
e -file i agree basekorps is a great E-file i love it buy seeing as Golothin originally started this thread we should use his E-file
I like LXF campaigns, but many (all ? ) use the Green Replacements feature, making the "most experienced unit" challenge tricky.
I likeKeighleyred wrote: ↑2020-10-14 20:31, Wednesday
How about if this goes ahead the winner gets
TO CHOOSE THE NEXT CHALLENGE
E-File------------whatever they want
Campaign------------same as above
they also can choose what piece of equipment we use
but most important this could be a game changer------THE STARTING LEADER!!!!!
Re: Wie ich lernte den FT zu lieben...
Yeah, i like these ideas as wellKeighleyred wrote: ↑2020-10-14 20:31, Wednesday
How about if this goes ahead the winner gets
TO CHOOSE THE NEXT CHALLENGE
E-File------------whatever they want
Campaign------------same as above
they also can choose what piece of equipment we use
but most important this could be a game changer------THE STARTING LEADER!!!!!
A challenge should not take more than 3 or 4 moths me thinks. Maybe someone? can compile some statistics afterwards
(I can only speak for me, but i would skip campaigns using green refit and no-auto refit. But that should not stop anyone from proposing such campaigns)
((Keighleyred please don't forget the Bundesliga ))